Zdaj je čas za naložbe

3.10.2008  Označkano

Ja, čeprav se skoraj vsem tresejo hlače, ker borzni indeksi zaradi dogajajanja v ZDA padajo. Prijatelj ima na svojem blogu napisano:
Bodi prestrašen, ko so vsi okrog tebe pohlepni, in pohlepen le takrat, ko so vsi okrog tebe prestrašeni.

Prav zdaj se uresničuje ta rek. Ameriška finančna kriza se odraža tudi v Evropi. NA slovenskem trgu je krepko čutiti močan prodajni pritisk na delnice. Samo v letošnjem letu je indeks SBI  20 izgubil že več kot 40% svoje vrednosti.

Skoraj zagotovo bodo vrednosti še nekaj časa drsele navzdol … Ljudje pa modrujejo in se bojijo za svoje naložbe, za svoja življenjska zavarovanja, vezana na investicijske sklade. Nočejo sklepati nič na novo. Prestrašeni so. Rajši bodo ‘kupovali’, ko bodo delnice narasle.  Saj do neke mere jih razumem. Sploh če razmišljajo kratkoročno: “Včeraj sem kupil nekaj delnic, danes so krepko padle, pred večerom jih moram prodat, da ne bom v še večji zgubi.”

Ja, kaj pa zavarovanja in obročne naložbe v sklade?

Zdaj je najboljša priložnost za sklepanje zavarovanj (tako mešanih, kot naložbenih)  ter enkratna in obročna vlaganja v sklade. Zdaj so vrednosti nizke. Če zdaj kupite in potrpežljivo čakate na dvigovanje vrednosti točk, boste na konju. To ne pomeni jutri ali čez mesec dni, ampak čez nekaj let.

Dve stvari je treba imeti: jajca in potrpežljivost.

Bolj na dolgo in široko ter brez omembe jajc, ampak poguma, se je razpisal naš novinar v današnji izdaji Mariborskega utripa. Jaz mu dam prav!




23 odgovorov v “Zdaj je čas za naložbe”

  1. Swizec dne 3.10.2008 19:20

    Pfft ooold. Jst sm blog na isto vizo napisal ze 18-ga septembra letos.

    Se pravi se strinjam, definitivno je zdajle pametno kaj kupit, mogoce se kak teden pocakat, da se malo zdrsne, potem pa pocakat kako leto ali dve in dobicek bo ziher vec kot 100%.

  2. sajt dne 3.10.2008 19:31

    Swizec a se ti nisi nič naučil iz sedanje krize?

  3. Swizec dne 3.10.2008 19:55

    Take krize imamo vsakih par let, vsakih par desetletij vecje. Panika je zato, ker tisti ki imajo veliko imajo malo manj pa ne bi radi cakali in pustili na miru, da bi spet imeli veliko potem pa paniko zganjajo.

    Vecje tezave imajo tisti, ki ze prej niso imeli veliko in so ziveli iz dneva v dan.

  4. sajt dne 3.10.2008 19:58

    Govorim o 100-ih procentih. Nerealen donos za katerikoli delniški trg-tudi nerazviti.

  5. borsteborste dne 3.10.2008 20:18

    Kriza, ki je nastopila sedaj, ni nujno kriza na vsakih pet ali deset let. Lahko bo ves svet pahnjen v recesijo in bo povprečen Slovenec potreboval teh nekaj tisoč evrov, ki bi jih naj zdaj vložil v nič vredne delnice za golo preživetje.

    Uršula, naslov mojega bloga govori tudi o tem.

    Sicer pa, Uršula in Swizec, katere delnice sta kupila?

    Teoretično se seveda strinjam, da je treba delnice kupiti, ko so vredne malo. A zaenkrat se še ne kaže pot navzgor, zato je treba malo počakat.

  6. Swizec dne 3.10.2008 20:23

    Jah niti ne, 100 procenten donos je lahko, samo vprasanje kako hitro. Googlu so delnice odkar so prisle na borzo zrasle ze za precej vec kot 100%.

    Leta 2004 so zaceli prodajat po 85USD (http://en.wikipedia.org/wiki/Google#Financing_and_initial_public_offering) na delnico, trenutna vrednost je pa 398USD (http://quotes.nasdaq.com/asp/SummaryQuote.asp?symbol=GOOG&selected=GOOG). To je 468% dobicka v dobi 4 let.

    Ce gledamo IBM od takrat ko je sel na borzo pa do zdaj je verjetno doprinos se visji (ampak ok, je to cca. 70 let), Microsoft tudi ima verjetno kar nekaj sto procentov visje delnice zdaj kot je imel pred 30 leti.

    Res je, ne bos imel 100% dobicka v pol leta, ampak v casu nekaj let se pa komot zgodi ce si le priblizno prav vlozil.

  7. Swizec dne 3.10.2008 20:24

    @borste: delnice bi kupil ce bi imel nekaj tisoc evrov spravljenih. Tako pa vsak mesec porabim ravno toliko kot sem zasluzil in bo z vlaganjem treba se nekaj casa pocakat :P

  8. UršulaUršula dne 3.10.2008 20:28

    @borste, lahko je zadnja kriza, saj so zadnjič nekje napisal, da bo 2010 tretja svetovna vojna, 2012 bo pa itak vsega tega konec ..
    če bi se šli grejt deprešn ;)

    swizec, oprosti, res si bil prej … čeprav … jaz vem že dlje kot ti :mrgreen:
    mogoče bo še treba cel mesec čakat ali pa celo malo dlje, do novega leta. zdaj se splača kupovat, potem bomo pa videli, ali bo šlo še dol ali začnemo na začetku, na dnu .

  9. UršulaUršula dne 3.10.2008 20:31

    Borste, če te že zanima, jaz jih imam nekaj … se jih ne dotaknem, čeprav so šle dol, pa sem že grizla prste, ne samo nohte. Je rekel tisti, ki mi svetuje, naj si dam rokavice na roke in čakam. Če bi imela ta hip kaj viška denarja, bi jih pa še kupila … ti razložim ob pivu in pici, brez tvoje bruhajoče sodelavke ;)

  10. borsteborste dne 3.10.2008 20:47

    Swizec, teorija torej. Ko gre zares, je malo drugače. Takrat bi preštudiral vsako malenkost, preden bi kupil.

    Uršula, mogoče bo res WWIII, ne verjamem pa, da bo vsega konec. Grejt deprešn lahko pomeni vse to, pomeni pa seveda tudi nekaj konkretnega, kar se je začelo na ameriški borzi l.1929.

    Tudi jaz ti svetujem, da ne prodaš delnic, ki jih imaš. Je pa dobro, da nimaš viška denarja. Tvoje razlage bom vesel, sporoči kraj in čas, ampak piva pa ne boš pila (vsaj prej ne he, he).

  11. UršulaUršula dne 3.10.2008 20:50

    ok, se bova zmenila … pridem k tebi …no, pripeljem se …

  12. borsteborste dne 3.10.2008 20:57

    Evo, Uršula, teorija. Ko je treba v akcijo pa…. Pa samo pica je. Brez piva.

  13. Uršula dne 3.10.2008 21:05

    čakaj, malo, zdaj se pa ti umikaš … grem na gmail preverit, kdaj imam čas, pa če si ti kje blizu … nič hudega, če ni piva, če se menimo o denarju, je tako boljše brez alkohola

  14. Swizec dne 3.10.2008 22:06

    Vcasih se bolj splaca manj studirat in it po filingu. Filing mi govori naj kupim Apple, Google ali Microsoft, ker bodo v naslednjem letu njihove delnice sle sigurno mocno gor (googlove in applove recimo kar rastejo kljub tej krizi, le malo pocasneje). Na slovenski borzni trg ne bi niti pomislil.

  15. Luka dne 3.10.2008 23:23

    Tako!!

  16. Urban dne 4.10.2008 13:32

    Na slovenski borzi se ne splača nč kupvt na kšnih tujih bi prej sam kupval kot na slovenski.

  17. sajt dne 4.10.2008 14:09

    Tveganje in donos sta dve plati istega kovanca. Ne rečem, možno je zaslužiti 100% donos v npr. 2 letih. Obenem pa se moraš zavedati da s takšno investicijo tvegaš abnormalno veliko. Na en google, mic. ipd. je še tisoče podjetij ki jim ne gre tako dobro. Obenem ne veš ali bodo google, mic. ipd. v prihodnosti dosegala enako visoke donose. Preteklost ni enaka prihodnosti niti ni garant prihodnjega poslovanja.

    Profesionalni investitorji ne znajo izbrati prihodnji npr. google, pa imajo veliko več informacij in znanja.

  18. Haro dne 4.10.2008 23:17

    jaz ponujam finančno svetovanje. http://www.vem-nalozbe.si

  19. dr. Onyx dne 5.10.2008 00:09

    Zgornja misel je zelo posrečena in po moje kar drži. Ko prično ljudje na bankah najemati kredite zato, da kupujejo delnice je znak, da je nekaj hudo narobe in je pametno delnice čim prej prodat. Problem je namreč v tem, da morajo delnice odražati vrednost nekega podjetja, v zadnjem času (globalizacija, tranzicija propadlih komunističnih držav) pa so postale borze zlasti velike igralnice, kjer nekaj ljudi ogromno zasluži, še mnogo več pa veliko izgublja. V takih razmerah pa se mi to ne zdi neka primerna oblika za dolgoročno varčevanje, ker je riziko enostavno prevelik.

    V ZDA trenutno kot za šalo propadajo banke, ki so bile še pred letom vredne na borzah po 1000 milijard USD ali več. To pa zame ni več isto, kot pa negotovost ob napadu na WTC leta 2001. Po moje se finančni sistem po takem debaklu ne bo pobral še leta, res pa je, da se pri nas tega problema še ne čuti (če odmislim globok padec nepremičninskih poslov in morda dražje kredite).

  20. Matija dne 5.10.2008 00:31

    Tri stvari:

    JAJCA, POTRPEŽLJIVOST, PA SEVEDA DENAR

  21. Mars dne 5.10.2008 11:42

    @dr. Onyx
    Povej mi prosim za eno banko, ki je bila vredna 1000 milijard $.
    Kake tumarije pišeš.

  22. Tomaž dne 5.10.2008 22:30

    Se čisto strinjam z tem člankom.
    Jaz sem tudi začel počasi kupovati, čeprav sem od prejšnih nakupov v velikem minusu.
    Večina mojih prijateljev pravi, da noče več slišati za delnice. Nekateri jih še držijo in čakajo samo malo boljše tečaje, da jih prodajo in nikoli več,…
    Jaz pa sem si rekel, da sem se iz te negativne izkušnje nekaj naučil in bi bilo škoda, da čisto neham z delnicam.
    Boim pa kupoval počasi in previdno.

  23. Simon dne 21.11.2008 10:08

    Če bi sli šli za enih 11-15 let nazaj bi ugotovili isto situacijo: Ne kupovat delnic to lahko vse propade! No takrat jih je zelo mal kupoval ampak tisti, ki so so bajno obogatel! Danes smo na isti točki kot 15 let nazaj! Torej zame definit
    to pomeni, da je tapravi čas! Kajti: če bi blo vse tako pesimistično kot se govori - mi verjemite bi ljudje ves svoj denar pobirali z bank iz zavarovalnic in skladov! Pa ga ne vsi! Verjemte mi. Torej ko bo alarmantno bomo tako al tako ostali brez vsega :) Do takrat pa je vedno pravi čas za naložbe :) ČAW

Trackback URI | RSS Komentarjev

Komentiraj

Ime(obvezno)

e-pošta(obvezno)

Spletna stran

Govori odkrito